The EU-funded research programme SMOOTH (Horizon2020) is organising an international conference to bring together researchers, students, academics, educators, social action organisations, activists, journalists and education policy makers to discuss the challenges and potential of community-oriented education to reverse inequalities, present good practice and discuss the potential of education for all good practice and inform the education decision-making process.
The conference will discuss the impact of the commons in reshaping education and social change in general, on a basis of equality, interaction, participation, care, and freedom. We will also address active social inclusion according to the ‘educational commons’ through a variety of methodologies such as pedagogical documentation, pedagogy of (active) listening, ethnography, discourse analysis, etc. Learning communities’ refer to learning communities where decisions about the educational process are taken collectively by the community with the equal participation of teachers, pupils and guardians (in the case of minors). The actual practice of education and learning becomes ‘shared’. a ‘common good or resource’ which is shaped and managed collectively, by the members of the educational community, in terms of equality, freedom and participation. In addition, proposals for improving and enriching education policy are a key part of the conference. Equally important is the discussion on the development of tools for the identification and development of different practices or ‘languages’ for assessing the learning outcomes of the community. For more information see here https://smooth-ecs.eu/
Source: University of Thessaly | Latest News (https://bit.ly/3BP3n4Q)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Εκπαιδευτικά Κοινά Και Ενεργή Κοινωνική Ένταξη Συνέδριο 26-28 Μαΐου, Βόλος, Ελλάδα
Το χρηµατοδοτούµενο από την ΕΕ ερευνητικό πρόγραµµα SMOOTH (Horizon2020) οργανώνει διεθνές συνέδριο, µε σκοπό να φέρει κοντά ερευνητές/ήτριες, φοιτητές/ήτριες, ακαδηµαϊκούς, εκπαιδευτικούς, οργανώσεις κοινωνικής δράσης, ακτιβιστές/ίστριες, δηµοσιογράφους και φορείς χάραξης πολιτικής για την εκπαίδευση, ώστε να συζητήσει τις προκλήσεις και τις δυνατότητες που έχει µια προσανατολισµένη στα κοινά εκπαίδευση, να αντιστρέψει τις ανισότητες, να παρουσιάσει καλές
πρακτικές και να ενηµερώσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την εκπαίδευση.
Στο συνέδριο θα συζητηθεί η επίδραση των κοινών στην αναµόρφωση της εκπαίδευσης και την κοινωνική αλλαγή γενικότερα, σε µια βάση ισότητας, αλληλεπίδρασης, συµµετοχής, φροντίδας και ελευθερίας. Επίσης, θα ασχοληθούµε µε την ενεργό κοινωνική ένταξη σύµφωνα µε τα «εκπαιδευτικά κοινά», µέσω ποικίλων µεθοδολογιών όπως η παιδαγωγική καταγραφή, η παιδαγωγική της (ενεργητικής) ακρόασης, η εθνογραφία, η ανάλυση του λόγου κ.λπ. Τα «εκπαιδευτικά κοινά» αφορούν µαθησιακές κοινότητες όπου οι αποφάσεις σχετικά µε την εκπαιδευτική διαδικασία λαµβάνονται συλλογικά από κοινού µε ισότιµη συµµετοχή των εκπαιδευτικών, των µαθητών και των κηδεµόνων (όταν πρόκειται για ανηλίκους). Η ίδια η πρακτική της εκπαίδευσης και της µάθησης γίνεται «κοινό
αγαθό ή πόρος» ο οποίος διαµορφώνεται και διαχειρίζεται συλλογικά, από τα µέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, µε όρους ισότητας, ελευθερίας και συµµετοχής. Επιπροσθέτως, οι προτάσεις σχετικά µε τη βελτίωση και τον εµπλουτισµό της εκπαιδευτικής πολιτικής αποτελούν βασικό κοµµάτι του συνεδρίου. Ακόµα, εξίσου σηµαντική είναι η συζήτηση για την ανάπτυξη εργαλείων αναγνώρισης αλλά και διάφορων πρακτικών ή «γλωσσών» αξιολόγησης των µαθησιακών αποτελεσµάτων των κοινών. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ https://smooth-ecs.eu/
Πηγή: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας | Τελευταία Νέα (https://bit.ly/3BP3n4Q)