• Posted 14-Sep-2021

Frederick University coordinates research project to enhance visual arts education in school

The first meeting of the partners of the European research project Visual art education in new times: Connecting Art with REal ife issues (CARE), coordinated by Frederick University, took place recently at Frederick University. Dr. Victoria Pavlou, Associate Professor of Visual Education in the Department of Education, is the scientific coordinator of the project.

The CARE project is about enhancing visual arts education by integrating elements of sustainable development, elements that will further promote creative thinking, critical and systematic thinking, reflection and the development of skills, attitudes and values.

The project aims to develop and deliver educational programmes aimed at strengthening primary school teachers in the teaching of visual arts in the context of Education for Sustainable Development. In addition, the CARE project seeks to establish linkages and partnerships with local institutions and organisations (such as governmental organisations, museums, artists and others) in order to strengthen the educational programme.

Additionally, the project, which will run for 2.5 years, involves the Aristotle University of Thessaloniki, the University of Malta, the University of Exeter and the European Regional Council of InSEA (International Society for Education through Art).

Source: Frederick University (https://bit.ly/2Xh55LS)

 

Το Πανεπιστήμιο Frederick συντονιστής ερευνητικού έργου για την ενίσχυση της εκπαίδευσης των εικαστικών τεχνών στο σχολείο

Πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο Frederick η πρώτη συνάντηση των εταίρων του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος Visual art education in new times: Connecting Art with REal life issues (CARE), του οποίου συντονιστής είναι το Πανεπιστήμιο Frederick. Επιστημονική υπεύθυνη του όλου έργου είναι η Δρ Βικτωρία Παύλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εικαστικής Αγωγής του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής.

Το έργο CARE αφορά στην ενίσχυση της εικαστικής αγωγής με την ενσωμάτωση στοιχείων της αειφόρου ανάπτυξης, στοιχείων που θα προωθήσουν περαιτέρω τη δημιουργική σκέψη, την κριτική και τη συστηματική σκέψη, τον αναστοχασμό και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη και την παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων που στόχο έχουν να ενισχύσουν τους/τις  εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εικαστικών τεχνών στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Επιπρόσθετα, το έργο CARE επιδιώκει να δημιουργήσει δεσμούς και συνεργασίες με τοπικούς φορείς και οργανώσεις (όπως κυβερνητικές οργανώσεις, μουσεία, καλλιτέχνες και άλλους), προκειμένου να ενδυναμωθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Στο έργο, που θα έχει διάρκεια 2,5 χρόνια, πέραν από το Πανεπιστήμιο Frederick, συμμετέχουν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο της Μάλτας, το Πανεπιστήμιο του Exeter καιτο European Regional Council of InSEA (International Society for Education through Art).

Πηγή: Πανεπιστήμιο Frederick (https://bit.ly/2Xh55LS)