• Posted 30-Oct-2017

Are schools making the most of digital technologies?

The European Commission has launched the trial version of a new tool to support schools in using digital technologies. 600 schools from 14 countries have the opportunity to try the new 'SELFIE' tool in this pilot phase, before it is finalised and made available to interested schools in Eu-rope early 2018.

Ελληνικό Κείμενο

Digital technologies offer new opportunities to improve learning and teaching. Integrating these technologies in a meaningful way, however, remains a challenge for schools, and the mere presence of digital equipment does not translate into better learning outcomes.

The new SELFIE tool, which stands for "self-reflection on effective learning by fostering innovation through educational technology", helps schools assess their strengths and weaknesses in order to make the most of digital technologies in their teaching activities.

SELFIE asks a series of questions to teachers, school leaders and students to provide a snap-shot of the use of digital technologies for learning at their school. The tool focuses primarily on learning rather than technology, and takes all dimensions into account including school strategies, teaching practices, infrastructure, curricula and student experience.

 

Τα σχολεία αξιοποιούν στο έπακρο τις ψηφιακές τεχνολογίες;

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τη δοκιμαστική έκδοση ενός νέου εργαλείου για να ενθαρρύνει τα σχολεία να χρησιμοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες. 600 σχολεία από 14 χώρες έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το νέο εργαλείο «SELFIE» σε αυτή την πιλοτική φάση, προτού τελειοποιηθεί και τεθεί στη διάθεση των ενδιαφερομένων σχολείων στην Ευρώπη στις αρχές του 2018.

Οι ψηφιακές τεχνολογίες προσφέρουν νέες ευκαιρίες στη βελτίωση της μάθησης και της διδασκαλίας. Ωστόσο, η ουσιαστική ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για τα σχολεία και η απλή παρουσία ψηφιακού εξοπλισμού δεν μεταφράζεται σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.

Το νέο εργαλείο SELFIE, που σημαίνει «αντανάκλαση στην αποτελεσματική μάθηση προωθώντας την καινοτομία μέσω της εκπαιδευτικής τεχνολογίας», βοηθά τα σχολεία να αξιολογούν τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες τους, προκειμένου να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ψηφιακές τεχνολογίες στις διδακτικές τους δραστηριότητες.

Το εργαλείο SELFIE θέτει μια σειρά ερωτήσεων στους δασκάλους, τους διευθυντές σχολείων και τους μαθητές για να αποκτήσει μια εικόνα της χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών για εκμάθηση στο σχολείο τους. Το εργαλείο επικεντρώνεται κυρίως στην εκμάθηση και όχι στην τεχνολογία και λαμβάνει υπόψη όλους τους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των σχολικών στρατηγικών, των διδακτικών πρακτικών, των υποδομών, των προγραμμάτων σπουδών και της εμπειρίας των σπουδαστών.

Περισσότερες πληροφορίες: http://ec.europa.eu/education/news/20171002-selfie-schools-making-most-digital-technologies_en