• Posted 19-Jul-2017

Europe on the Move: Commission takes action for clean, competitive and connected mobility

The European Commission is taking action to modernise European mobility and transport. The aim is to help the sector to remain competitive in a socially fair transition towards clean energy and digitalisation. 'Europe on the Move' is a wide-ranging set of initiatives that will make traffic safer, encourage fairer road charging, reduce CO2 emissions, air pollution and congestion, cut red-tape for businesses, fight illicit employment and ensure proper conditions and rest times for workers. The long-term benefits will extend far beyond the transport sector by promoting jobs, growth and investment, strengthening social fairness, widening consumers’ choices and firmly putting Europe on the path towards low emissions.

Ελληνικό Κείμενο

The long-term strategy adopted on the 31st of May is accompanied by a first series of 8 legislative initiatives specifically targeting road transport, a sector which contributes to almost a fifth of the EU's greenhouse gas emissions and directly employs 5 million Europeans.

Among the initiatives is a proposal on monitoring and reporting of CO2 emissions and fuel consumption from heavy-duty vehicles. From 1 January 2019, manufacturers of new lorries will have to calculate their CO2 emissions and fuel consumption. With the new proposal, the Commission will collect these data and make them public. This will increase transparency and close the current knowledge gap on vehicles' performance. This proposal is the first ever EU legislation specifically addressing CO2 emissions from heavy-duty vehicles. It is a prerequisite for further legislation on CO2 emission standards, to be proposed in 2018.

Also adopted the same day is a Commission Recommendation to ensure European consumers are better informed when buying a new car. The Commission recommends that Member States make full use of a new test procedure, the so-called World Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP), which will be gradually introduced from this year. The Recommendation is aimed at ensuring EU consumers get more accurate information on fuel consumption and emissions of new cars. Member States are also encouraged to make information on air pollution available to consumers.

The initial proposals put forward will be complemented by other proposals over the next 12 months, including on post-2020 emissions standards for cars and vans and the first ever CO2 emission standards for heavy-duty vehicles.

More information:  https://ec.europa.eu/clima/news/europe-move-commission-takes-action-clean-competitive-and-connected-mobility_en

Η Ευρώπη εν κινήσει: η Επιτροπή αναλαμβάνει δράση για καθαρή, ανταγωνιστική και συνδεδεμένη κινητικότητα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναλαμβάνει δράση για τον εκσυγχρονισμό της ευρωπαϊκής κινητικότητας και των μεταφορών. Στόχος είναι να βοηθηθεί ο τομέας να παραμείνει ανταγωνιστικός σε μια κοινωνικά δίκαιη μετάβαση προς την καθαρή ενέργεια και την ψηφιοποίηση. To “Ευρώπη εν κινήσει” είναι ένα ευρύ φάσμα πρωτοβουλιών που θα καταστήσουν ασφαλέστερη την κυκλοφορία, θα ενθαρρύνουν τη δίκαιη χρέωση των οδικών μεταφορών, θα μειώσουν τις εκπομπές CO2, την ατμοσφαιρική ρύπανση και τη συμφόρηση, θα μειώσουν τη γραφειοκρατία για τις επιχειρήσεις, θα καταπολεμήσουν την παράνομη απασχόληση, και θα εξασφαλίσουν κατάλληλες συνθήκες και ώρες ανάπαυσης για τους εργαζόμενους. Τα μακροπρόθεσμα οφέλη θα επεκταθούν πολύ πέρα ​​από τον τομέα των μεταφορών, προωθώντας θέσεις εργασίας, ανάπτυξη και επενδύσεις, ενισχύοντας την κοινωνική δικαιοσύνη, διευρύνοντας τις επιλογές των καταναλωτών και σταθεροποιώντας την Ευρώπη προς την κατεύθυνση των χαμηλών εκπομπών.


Η μακροπρόθεσμη στρατηγική που υιοθετήθηκε στις 31 Μαΐου συνοδεύεται από μια πρώτη σειρά 8 νομοθετικών πρωτοβουλιών που αφορούν ειδικά τις οδικές μεταφορές, έναν τομέα ο οποίος συμβάλλει στο 1/5 των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ και απασχολεί άμεσα 5 εκατομμύρια Ευρωπαίους.

Μεταξύ των πρωτοβουλιών είναι μια πρόταση σχετικά με την παρακολούθηση και την υποβολή εκθέσεων σχετικά με τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμων από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Από την 1η Ιανουαρίου 2019, οι κατασκευαστές νέων φορτηγών θα πρέπει να υπολογίζουν τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμων. Με τη νέα πρόταση, η Επιτροπή θα συγκεντρώσει αυτά τα δεδομένα και θα τα δημοσιοποιήσει. Αυτό θα αυξήσει τη διαφάνεια και θα καλύψει το σημερινό κενό γνώσεων σχετικά με τις επιδόσεις των οχημάτων. Η παρούσα πρόταση είναι η πρώτη κοινοτική νομοθεσία που αφορά ειδικά τις εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα. Αποτελεί προϋπόθεση για τη θέσπιση περαιτέρω νομοθεσίας σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών CO2, που θα προταθεί το 2018.

Επίσης, εγκρίθηκε την ίδια μέρα μια σύσταση της Επιτροπής για τη διασφάλιση καλύτερης ενημέρωσης των ευρωπαίων καταναλωτών κατά την αγορά νέου αυτοκινήτου. Η Επιτροπή συνιστά στα κράτη μέλη να κάνουν πλήρη χρήση μιας νέας διαδικασίας δοκιμής, της αποκαλούμενης εναρμονισμένη παγκοσμίως διαδικασία δοκιμής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (WLTP), η οποία θα εισαχθεί σταδιακά από το τρέχον έτος. Η σύσταση αποσκοπεί να εξασφαλίσει στους καταναλωτές της ΕΕ ακριβέστερες πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές νέων αυτοκινήτων. Τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται επίσης να παρέχουν στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Οι αρχικές προτάσεις που υποβλήθηκαν θα συμπληρωθούν με άλλες προτάσεις για τους επόμενους 12 μήνες, συμπεριλαμβανομένων των προτύπων εκπομπών αερίων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά μετά το 2020 και των πρώτων προτύπων εκπομπών CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Περισσότερες πληροφορίες: https://ec.europa.eu/clima/news/europe-move-commission-takes-action-clean-competitive-and-connected-mobility_en